Skip to main content

Seminggu beraya.. bes ke tidaakk..??

Salam..!

Sehat ka tidak...? ehehheheh

Alhamdulilah, dipanjangkan umoq, dapat la aku merase lagi hari raye tahun ni... (love... love.. love...) even aku ase raye taon ni xde la meriah menor pon, tp ok la... suam2 siku..

**********************************************************************************
Malam Raya

Mak masih menjahit baju2 orang yang hantar LAST MINIT..! kesian mak bile tengok dye kena pakse siapkn jugak baju2 tu walaupun dorang tu yang hantar last2 minit... geram..!

Aku, bapak n adik wat la ape yang patot. Kami sama-sama masak, kemas rumah, cat bilik, kemas bilik, masukkn kuih2 dalam balang, jahit langsir, buat itu, buat ini.. Kenapa semua nak buat malam raye...?? Sebab, dua hari sebelum raye aku tetibe demam panass... Terpakse tangguh kije.... aduii... haha Sampai la pukul 4pagi, aku surrender dulu.. xtahan sudah mate aku weyyhh.. ape lagi..? tido lahh..!! heheh

**********************************************************************************
Raya Pertama

Macam raya untuk tahun-tahun lepas, kami sambut ala kadar je. sebab mak masih lagi menjahit... kesian mak..! hee~ Aku terjaga dari tidur pukul 6.45am,.. sambung kemas rumah, touch up ape yang patut.. panaskan lauk lagi.. tolong mak menyembat baju.. yang kena melayan budak-budak datang is bapak n adik.. hahaha 

Lg sadis, aku sambung blek tido pukul 12pm - 4.30pm.. orang beraya, aku tido.. hahahaha malam tu sdare mare datang, layan la macam biase.. ^_^ happy sebab semua cinte hati aku dtg..!! yeeaayy..!!

**********************************************************************************
Raya ke-2 hingga ke-4

Sepanjang raya ke dua hingga lah ke empat, famly aku mmg x plan nak pegi mane2, selain ke NSK beli barang dapor ntok jamu orang2 yang datang bertandang.

Semua sedare mare datang rumah, so asenye xperlu lah famly aku nk kuar umah.. mmg xde mase, sebab orang yang datang xputus2..
(orang boleh putus ke..?) 

**********************************************************************************
Raya ke-5

Ahahhh..!! Beraya dihujung minggu mmg selalunya aku akan beraye dengan kawan-kawan aku.. keliling la 1 Rawang nan indah permai..!! hahahaha Bingit rawang ooii..  Every year, mmg muka2 yang same la akan join Konvoi Raya ni,...

rumah ke-4.. umah kak syaz (baju merah tudung putih).. snior mase skola dlo..

cute x baby krepot dlm buaian tu..? hahaha Saiful Aizuddin

wif 1 of my BFF, Aqilah Diyana

rumah ke-3.. umah aku la..!! hahahah


rumah ke-2.. umah Muniye..a.k.a mbing..(baju hijau pisang)heheh dye masak spegetty sedap..!!

rumah pertama... umah Nor Saedah Hazimah..a.k.a itix...! (dok bertapa depan skali)  suke rye umah dye, sb bole wat bising..! hahaha (ppsstt..! nak tau x..? mase beraye kat umah itix, ktorg terrrrpatahkan kaki sofa... ganaahh kn..?)


rumah ke-lima... umah Aqilah diyana.. a.k.a danesor... rumah yang paling luas, boleh lari2..! haha


BFF again.... Red : Norfaezah... Green : Muniye



Spegetti sedap..!! sampai rase nak cucok idong..!!

ME... baju raye xde la taon ni... xsempat nk jahit, so pkai je la hape ado... ehehehehe

**********************************************************************************

Raya ke-6

Raya ke-6 ni aku kuar lg, tp bukan dengan kawan2 aku yang tinggal kat rawang... tapi kawan2 lame dari Sekolah Menengah Teknik ERT Setapak.. Janji yang nak datang macam ramai. Last2 4orang je... aku, Akak, J-mie & Maha ... kire ok la tu daripade xde langsung... muke2 yang same bile jumpe.. hahaha mule2 beraye rumah Atiqah Ismail kat Segambut, pastu kami beraye kat Mid Valley.. hehehe

me with j-mie



syiok skodeng la tuh... hahaha

si gomok... haha


ORANG KURANG UPAYE... hahah



tudong terbang2.. ko ade..? hahaha mistik kan..?

me with Atiqah Ismail a.k.a Akaq



akaq ngah nyanyi... sedap ke..?? haha


j-mie n maha.. kije nak gaaadoh je.. hahah




**********************************************************************************

Tu je la 8tvt aku  dari raye pertame sampai lah ke-6.. xde yang special, cukop skadar kongsi cerite.. huuhhu sadis sangat sebab raye taon ni xde pic cantek2 with famly aku... huhuhuhu insyaALLAH lau umo panjang, nex year HARUSSSS  ade..!! hahah 

Aku kurang bertuah sebab xde kampung kat Malaysia ni, coz parents aku berasal dari Indonesia.. lau nak ase suasane kampung, kne la menumpang kampung orang lain... pon boleee... pon boleeee... ahahaha belom ade rezeki lagi nak balik kampung, xpernah balik kampung... so, doa2kan lahh kawan korang ni ade rezeki lobeyh cepat ciket.. bole bawak famly balik kampung nuuuunnnnnn di sanee.. hahaha

letih type..!! korang pon mesti letih bace..!! hahaha maap, emosi plak... hahaha pape pon,  

TENGS COZ READING YAHHH.. 

syg korang...!! eheheh

Comments

Popular posts from this blog

CHECK LIST PERKAHWINAN

Salam... Hye B2B  ..!! Excited dok survey preparation for your wedding..?? Last N3 aku post bout "Checklist Pertunangan". So now, aku nak post bout..... tadaa..!! " CHECK LIST PERKAHWINAN "  Besties..! Gemoknye akuuuu ketike itu... Lembutnye pipi u.. Meh tenyeh sikitttt.... Excited x nak kahwinnnn uolzzz..??? hehee k la, byk yang uolz kena baca, so xreleven rasanya nak kumat kamit panjang berjela-jela... Gitewww... So, selamat membaca & menjulingkan mata anda. 12-10 Months Before Ceremony Tentukan tarikh & hari perkahwinan – Booking for MUA (solemnization) – Booking for MUA (reception) – Booking for OP – Booking for OV - Catering for Solemnization – Catering for Reception - 9-8 Months Before Ceremony Solemnization’s place – Reception’s place – Solemnization theme – Reception theme – Family theme for bride side – Family theme for groom side – 7 Months Before Ceremony  Listdown b

Checklist : Pertunangan

Salam.. hye fellah......!! Kiutnya awak baca blog kita... eheheh ^_^ Ok lah dear readers... Now aku nak share dengan kamuuu semua, Senarai Periksa (Checklist) untuk memastikan sebuah majlis pertunangan itu berjalan lanchorrr & supaya kita tak jadi hijau kerana marah dihari pertunangan.. Masa tunang tu muke mesti kasi sweet, blushing2. Jangan sampai bakal mak mentua terasa nak mempertimbangkan semula untuk menjadikan anda sebagai menantu... gitewwww... So adik2 (dah kahwin ni terasa tua sikit), pertunangan ni bukanlah sesuatu yang wajibulghunnah. Cuma 1 stage / adat untuk kita lebih mengenali pasangan kita lebih mendalam sebelum diijabkabulkan.. Tapi bukan lah lesen untuk kita terlalu "mendalami" pasangan iteww... salah..!! haaaa~~ Terpulang untuk kita nak buat majlis secara besar-besaran (sampai panggil artis datang buat magic show) atau secara kecil-kecilan (buat magic show sendiri depan tetamu)..Macam wajib pulak way ma

!!..DEMAM PANAS..!! - Daun Bunga Raya

Salam.. Hye uolz yang vouge de vass..!! iolz nak bercerita sambil bagi petua kat uolz ni... Sejak bila blog ni jadi blog petua..? Blog aku, suke hati aku la... hahaaaii Nak dijadikan ceritaaaaa.......... jap, betulkan anak rambut terkeluar dari tudung.. Okay, sambung balik... My beloved hasben demam baru-baru ni.. even just dok lepak sebelah dia pun dah boleh rasa kebahangan kepanasan kesuhuan kebadanan dia tu.. panasss... hot..! hot..! So, sebagai isteri yang soleha... Jap, nak betulkan tudung plak, kurang labuh rasanya...  Aku pun fikir la, apaaa nak dibuat.. nak bagi makan ubat, ubat xde... Lagi pun dia mana nak makan ubat-ubatan sangat ni.. Hasben kate badan rasa xselesa, perut macam senak. Susah nak buang angin.. Uiiii.... Memandangkan masa tu kat hotel, hasben kursus 2 hari.. Ape la sangat peralatan yang ada kat hotel tu.. Gergaji, tukul besi, cangkul.. Before tidur just bagi dia minum air suam, lepas tu tuamkan perut dia.. Letak air panas dalam botol, balu