Skip to main content

Bertahun-tahun Sekali.. Selamat Hari Raya..! hehe

Salam..!

Sihat ka tidak..? ehehhhe

Macam yang korang boleh tengok pada tajuk entry kali ni, BERTAHUN-TAHUN SEKALI.. ape kah..? kahwin kah..? beranak kah..? naik pangkat kah..? menang loteri kah..? buang air kah..? oohhh... tidakk.. no..no...no... tapi tukar or buang perabut n cat rumah menjelang raye.. bagi famly aku, bertahun2 skali baru tukar or buang perabut n cat rumah.. xde la semua, cikit2 je.. kayap kang..! hahah lepas raye makan megi.. hahahah cam penah je...

tahun ni kire 1st year aku beraye as seorang yang bekerja.. last year pon dah kije da, tp goyang2 lg nk kuar wet.. almaklom lah, temporary lg.. memandangkan skg da agak kukuh... so, niat nk tlg la tukar ape yang patuiik ku tukar... eheheh...

1) Cat rumah

last 3years umah aku kaler Purple cair, mate yang pandang pon cam xsudi nak pandang.. CAIIRRR... hahhahha.. so, aku igt nk wat kaler oren "wow..!!" + cream.. but mak yang tercinte xsetuju la pulook.. so kasi tukar, kale hijau 'wow..!!" + cream..(FYI, 1 famly aku suke kaler hijau.. bhahahah...) 

cer teka sape yang cat umah..? haaaaa... msti korang pk bapak or adik aku kan..? tidakk... aku la..! hahahaha jgn pandang rendah pade wanita ayu seperti saye... bhahaahah... but part touch up, aku mintak adik n bapak yang wat, sebab..? sebab aku malas lahh.. hahah

ni la purple cair yang aku maksudkan... sgale male hale aku da angkat n ketepikan ntok start cat..


ngan alien ni skali aku angkut..! heee~~ malam2 xmo tido, siang da pengsan... gagahkan saye..?

incik Halimi yang ensem tolong tunjok demo sebelum aku yang conteng dinding plak

corak coret tangan si pengecat tegar, maap jari saye xruncing.. hehe
tada..!! rumah saye sudah hijau..!

kesepahan adelah ''disengajekan''.. hahahah



2) Jahit langsir

Part jahit langsir ni la yang paling lemau... hahaha tapi xpe, mak aku sebok jahit tempahan baju raye. so aku gak la kena jahit, xpe.. usaha tangge kejayaan..!! hahahahah


lg skali, maaf, jari saye xruncing... hahahah langsir pilih kaler cream.. ni je la yang cantik dimate n mampu dibeli... byk lagi yang canthek2..!! tapi harge pon chanteekk jugak.. pitamz mak,.... pilihan kaler mase kat Kamdar by adik aku n my new bespren si Amer Ozaik..! hahah maceeehhh...

3) Beli, tukar, buang perabut.. (yeehhaaa...!!)

Alhamdulillah, dengan rezeki yang ALLAH beri, dapat la aku tunaikan kehendak mak aku nak beli perabot2 yang dye minat sangat2.. meja makan kaca, meja jepun n almari sudut.. name pon BERTAHUN2 SEKALI.. hahahha




name kuih-kuih ni, 2x5.. sebaaabbb... 5 jenis kuih dalam 10 bekas..! haaaa... bijak kan..? haha

tadaa..!! ni la langsir yang aku jahit tuu.. simple je la yang aku reti pon



Rumah aku tu ade la besau mane.. flat je..  ape yang dapat aku ubah lam umah tu pon xde la semewah rumah orang len.. Syukur dengan ape yang termampu... bukan niat nak bongkak, skadar nak share my epiness 2 all my luvly readers.. muaahhxx..!! *macam bodek kan..? bace la selalu ea..? hahaha

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR BATIN..!!

Comments

Popular posts from this blog

CHECK LIST PERKAHWINAN

Salam... Hye B2B  ..!! Excited dok survey preparation for your wedding..?? Last N3 aku post bout "Checklist Pertunangan". So now, aku nak post bout..... tadaa..!! " CHECK LIST PERKAHWINAN "  Besties..! Gemoknye akuuuu ketike itu... Lembutnye pipi u.. Meh tenyeh sikitttt.... Excited x nak kahwinnnn uolzzz..??? hehee k la, byk yang uolz kena baca, so xreleven rasanya nak kumat kamit panjang berjela-jela... Gitewww... So, selamat membaca & menjulingkan mata anda. 12-10 Months Before Ceremony Tentukan tarikh & hari perkahwinan – Booking for MUA (solemnization) – Booking for MUA (reception) – Booking for OP – Booking for OV - Catering for Solemnization – Catering for Reception - 9-8 Months Before Ceremony Solemnization’s place – Reception’s place – Solemnization theme – Reception theme – Family theme for bride side – Family theme for groom side – 7 Months Before Ceremony  Listdown b

Checklist : Pertunangan

Salam.. hye fellah......!! Kiutnya awak baca blog kita... eheheh ^_^ Ok lah dear readers... Now aku nak share dengan kamuuu semua, Senarai Periksa (Checklist) untuk memastikan sebuah majlis pertunangan itu berjalan lanchorrr & supaya kita tak jadi hijau kerana marah dihari pertunangan.. Masa tunang tu muke mesti kasi sweet, blushing2. Jangan sampai bakal mak mentua terasa nak mempertimbangkan semula untuk menjadikan anda sebagai menantu... gitewwww... So adik2 (dah kahwin ni terasa tua sikit), pertunangan ni bukanlah sesuatu yang wajibulghunnah. Cuma 1 stage / adat untuk kita lebih mengenali pasangan kita lebih mendalam sebelum diijabkabulkan.. Tapi bukan lah lesen untuk kita terlalu "mendalami" pasangan iteww... salah..!! haaaa~~ Terpulang untuk kita nak buat majlis secara besar-besaran (sampai panggil artis datang buat magic show) atau secara kecil-kecilan (buat magic show sendiri depan tetamu)..Macam wajib pulak way ma

!!..DEMAM PANAS..!! - Daun Bunga Raya

Salam.. Hye uolz yang vouge de vass..!! iolz nak bercerita sambil bagi petua kat uolz ni... Sejak bila blog ni jadi blog petua..? Blog aku, suke hati aku la... hahaaaii Nak dijadikan ceritaaaaa.......... jap, betulkan anak rambut terkeluar dari tudung.. Okay, sambung balik... My beloved hasben demam baru-baru ni.. even just dok lepak sebelah dia pun dah boleh rasa kebahangan kepanasan kesuhuan kebadanan dia tu.. panasss... hot..! hot..! So, sebagai isteri yang soleha... Jap, nak betulkan tudung plak, kurang labuh rasanya...  Aku pun fikir la, apaaa nak dibuat.. nak bagi makan ubat, ubat xde... Lagi pun dia mana nak makan ubat-ubatan sangat ni.. Hasben kate badan rasa xselesa, perut macam senak. Susah nak buang angin.. Uiiii.... Memandangkan masa tu kat hotel, hasben kursus 2 hari.. Ape la sangat peralatan yang ada kat hotel tu.. Gergaji, tukul besi, cangkul.. Before tidur just bagi dia minum air suam, lepas tu tuamkan perut dia.. Letak air panas dalam botol, balu