Friday, September 09, 2011

HARGAI MEREKA

Salam...

Sehat ka tidak...?

Lirik Lagu ST12 Saat Terakhir Lyrics

tak pernah terpikir olehku
tak sedikit pun ku menyangka
kau akan pergi tinggalkan ku sendiri

begitu sulit ku menyangkal
begitu sakit ku rasakan
kau akan pergi tinggalkan ku sendiri

* di bawah batu nisan kini kau tlah sandarkan
kasih sayang kamu begitu dalam
sungguh ku tak sanggup ini terjadi
karna ku sangat cinta

** ini lah saat terakhirku melihat kamu
jatuh air mataku menangis pilu
hanya mampu ucapkan selamat jalan kasih

satu jam saja ku telah bisa
cintai kamu kamu kamu di hatiku
namun bagiku melupakanmu
butuh waktuku seumur hidup
satu jam saja ku telah bisa
sayangi kamu di hatiku
namun bagiku melupakanmu
butuh waktuku seumur hidup
di nantiku



entry kali ni trase cam nak sadis n sedis siket... + takot terkemut2.... Korang pernah x terpikir, orang yang kite sayang, bila-bila masa je bole "PERGI" meninggalkan kita. Memang hukum kehidupan manusia macam tu kan..? xde yang idop tapi ''xpergi2''.. gileer leerr

hari ni gurau, hari ni gaduh, hari ni sayang, hari ni benci, hari ni jumpe, hari ni menyampah, hari ni rindu.. tup2 ..!! esok da tak ada dalam dunia yang sementara.. persoalannya, kita dah bersedia ke belum..? ajal & maut ada tak tanya kita 

"bebeh..!! u da sedia ke nak kehilangan dia.. kalau da, i nak amek dia ni.. jage2 cik salmahh..."

melainkan dia memang ada penyakit yang da kronik n xdapat diselamatkan.. cuma tunggu hari ja.. mungkin kita masih berkesempatan berbuat apa saja untuk dia.. T_T

xkisah la siapa "dia" tu.. ahli family, suami, isteri, kawan, cikgu, jiran, boipren, gurlpren even musuh. bila ''dia'' pergi, nak xnak kita kena terima kan..? jadi sama-sama kita HARGAI setiap orang yang ada disekeliling kita. sebelum kita menyesal xsudah, fruz menonggeng katenye..!

baru-baru ni, sorang kawan lama kehilangan adik lelaki dia. muda sangat lagi arwah tu.. (al-fatihah)..  aku dapat tau secara xsengaja kat MUKA BUKU, & dengan autonya aku teringat kat satu-satunya adik lelaki aku.. macam mana kalau aku kat tempat dia..? memang aku selalu gaduh ngan adik aku, bebel panjang-panjang.. ala2 mini tazkirah.. tapi..? aku sayang dia.. 

ajal xkenal siapa.. ajal xkenal usia.. ajal xkenal keadaan.. terhantuk kepala kat dinding ciket pon boleh meninggal kan..? tak ada apa yang mustahil..

bila-bila masa ajal boleh datang pada kita & orang yang kita sayang.. bersediakah kita..?

bersediakah kita kehilangan mak..?
bersediakah kita kehilangan ayah..?
bersediakah kita kehilangan orang yang tersayang..?
bersediakah kita kehilangan BFF..?
bersediakah kita kehilangan adik..?
bersediakah kita kehilangan abang..?
bersediakah kita kehilangan kakak..?
bersediakah kita kehilangan nyawa sendiri..?

aku..? jujur... aku xsedia lagi... Hargailah lah MEREKA.. hargai juga DIRI kita.. aku pon bukaAan la cukop perfect, tapi sama-sama lah kita saling mengingatkan..

aku xsanggup rasa bersalah & menyesal bila MEREKA dah tak ada.. T_T

''xsempat nak MINTAK MAAF"
"xsempat nak TUNAIKAN HAJAT dia"
"dia teringin itu.. teringin ini.. TAPI AKU BUAT BODO je"
"xsempat nak bagitau dia yang AKU SAYANG DIA''
"AKU MENYESAL TAK HARGAI MASA DIA MASIH ADA"

sanggup x...? haiissshh..! apesal sedih sgt ni..! huwaaa~

TENGS COZ READING..! SAYANG KORANG..!

 lagi skali, i repeat..

SEMENTARA MEREKA MASIH ADA, 
HARGAILAH MEREKA

p/s : mintak ampun , mintak maaf bagi mereka yang memang sudah kehilangan.. Aku tak ada niat nak wat sape2 sedih.. Sekadar nak kongsi apa yang aku tengah fikirkan.. Untuk mereka yang sudah tiada, AL-FATIHAH...

2 comments:

  1. tu lagu feveret aku tu..nak dgr aku nyanyi...

    ReplyDelete
  2. Amin : nak...!! haaaa~~ caiirr...(mane kapas telinge ni..???)

    ReplyDelete

ZAWARA.

...