Friday, September 09, 2011

Buncit Terlampau..?

Salam...!

Sehat ka tidakkk..?
Ahahahah

Amacam tajok entry..? terase tak..? 
tapi aku tiba-tiba terase sangat..! 
harussskah apabila kita semakin maju, perut juga  turut maju ke hadapan...?

Adakah anda lebih buncit dari saya..? 
Atau saya sorang saje yang buncit dalam alam yang fana ini..? 

Anda punyai masalah BUNCIT TERLAMPAU..? 
type ON KEMPIS & hantar ke 65983
(gile..)

ni bukan perot aku, harap maklom... hehe


haaaa... aku ada godek macam-macam website, and terrbace cara-cara KEMPISKAN PERUT... bergaye tol aku bace semua tu..!! hehehe xnak la bergaye sorang-sorang, 
jom kite baca sama-sama nak..? 
bermanfaat dimusim2 raye ni... 
(baik kan saya..?)


terbeliak mate ko dik noooonn.....,,, GEJOLOH

Makan perlahan-lahan 
Jangan makan gelojoh, kerana ketika anda menelan terlalu cepat, udara tertahan dalam usus dan membentuk gas yang dapat mengakibatkan penggelembungan perut. Duduk ketika makan dan kunyah makan secara perlahan-lahan. Makanan yang t ida k terkunyah menjadi bahagian-bahagian kecil tidak dapat dicerna dengan sempurna yang kemudian menghasilkan banyak gas yang menimbulkan penggelembungan


haa..! minum banyak2 macam ni... kompen selang 15saat asik terkinciiitt je

Minum Banyak Air
Jika perut penuh disebabkan oleh penyimpanan air, anda sebenarnya dapat mengurangi masalah tersebut dengan minum air lebih banyak. Hal ini akan mencairkan konsentrasi sodium/garam dalam tubuh sehingga meningkatkan jumlah air yang dikeluarkan dari sistem tubuh. Minum lebih banyak air juga menjamin fungsi hempedu efektif untuk mengeluarkan bahan toksin. Jangan kurangkan pengambilan air ketika berdiet, kerana banyak bahan yang sukar dicernakan dan akan menyebabkan perut menggelembung.


Sape tau ni makanan dari restoran manee...? sure la dari Ospital..! kompem less salt..!! tawar haber lebaarhh.. sihat punye..!

Mengurang Pengambilan Garam
Terlalu banyak garam dalam diet menambah lebih sodium terhadap cairan tubuh yang memperlambatkan mekanisme sehingga mendorong air keluar dari sel. Akibatnya perut terasa penuh dan menggelembung.


betape nikmatnye budak ni mkn epal... kompem..! jap g nk singgah kdai buah...

Pengambilan Serat
Serat adalah elemen penting dalam diet, tetapi untuk mengimbangi penyimpanan air yang menyebabkan penggelembungan, makanlah serat dalam buah-buahan seperti epal dan pear yang memiliki banyak kandungan air.

ubat neh nampak sedappp... nyum3..!

Awasi Ubat-Ubatan
Perut yang mengembang adalah kesan sampingan dari pengambilan ubat. Aspirin kadang-kadang menyebabkan masalah perut yang mengakibatkan sembelit dan penggelembungan, termasuk pil kontrasepsi.




tgk si comel ni mengerut muke je, kite da bole tau sembelit tu best ke x kan..?
Hindari Sembelit
Sembelit didefinisikan sebagai memiliki lebih sedikit dari tiga kali buang air besar dalam seminggu atau jika terlibat ketegangan. Akibatnya perut terasa bertambah besar. Untuk merangsang isi perut, tingkatkan pengambilan serat dari buah-buahan dan sayuran, amalkan secara berterusan untuk menghindari fermentasi dan pengeluaran gas yang berlebihan


tu dia..!! kau mampu..? hahah

Bersenam
Olahraga atau bersenam akan membantu menggerakkan cairan dalam perut yang dapat menyebabkan perut besar dengan mendorongnya keluar dari jaringan dan masuk aliran darah di mana akan dikeluarkan sebagai peluh atau dibawa ke hempedu untuk dikeluarkan sebagai urin. Senaman yang disarankan seperti aerobik
tadaaaa...!! Ramping kan saye..?? Kagumkan.. hahaha harap 2020 aku Ramping cam ni... kikiki

okeh, tu je..! jom la try same2...

tengs coz reading sayangsss...!!

3 comments:

  1. aq terase laaa =(...
    skunk aq tlah controlkn mkanan ku...
    alhamdulillah,aq dpt control mkanan wlaupun mkanan sdap2 dpan mte,aq ttap control... huhuhu

    ReplyDelete
  2. smua saya dah buat...tp tetap hensem mcmnie jer...hmmmm......

    ReplyDelete
  3. Aten : betoi2... jom la kite slim same2 pas ni...
    Amin : Ensem keee..? akikikikiki

    ReplyDelete

ZAWARA.

...