Skip to main content

mana "SESUATU" itu

Salam...

Semua orang sebuk dengan raya.. yela, tinggal 2 hari je nak abis puasa.. Yang aku pulak, xhabis-habis melayan hati yang nipis... Tisu jamban pon x nipis macam ni,... Haishh...

Senang sangat 'tisu' ni koyak rabak hancusss... Sejak bile tu aku xtau la.. tapi baru2 ni jugak... Orang tinggi suara sikit nak nangis... Orang tak layan aku borak, aku da sentap gilo, nangis lagi.. Tak kira pulak kalau tengok drama samarinda...? Terkemut-kemut tahan air mata.. Sobs sobs sobs...

Mengada..!!

Hurmm... Tak tau la nok.. Menyampah kat diri sendiri bila macam ni.. Kesian laki aku dapat binik drama queen.. Ahaaii...


Gambar x bermotif,, POYOOO..!!

Jujur, ke'excited'an nak beraya pun macam kurang dari tahun-tahun lepas.. Even sebenarnya memang setiap tahun tu rasa nak raya makin kurang... But why...? Something wrong inside me... Gitewww skiping lagi..

I should excited..!

Pernah sekali aku rasa blank, dalam kepala aku kosong.. Tak ada apa.. Rasa nak luahkan sesuatu, tapi im not sure.. Apa benda yang stuck terok dalam kepala hotak iolz ni..

Aku ambil kertas kosong. Tangan bersedia pegang pen... aku tenung kertas tu dalam-dalam, kertas tu pun tenung aku jugak... Satu huruf yang tercalit atas kertas, diteruskan dengan ayat panjang berjela 180kilometer... vvvrrooommmmm..!! Laju meninggalkan micheal sumakerr... (Memang aku tak reti eja nama dia, so, diam..!) Dan 4 helai kertas aku dah bazirkan dengan ayat entah hape2... Air mata pun dah aku renjiskan sebanyak 1 botol spritzer saiz tong drum.. Air mata..? Tak bernilai 1sen pun pada orang lain, tapi bukan bagi aku,,

Baru lah aku puas... Walaupun masih ada sisa bakteria kesedihan lagi dalam hati, tapi rasa lega semua tu dah aku conteng atas kertas... Yeahh, maybe aku sorang je yang baca apa yang aku tulis tu.. Tak kisah... 

Rupa-rupanya aku rindukan sesuatu... Sesuatu yang membuatkan aku tenang bila aku serabut... Sesuatu yang mampu buat aku lupa masalah aku... Aku cuba nak dapatkan semula "sesuatu" tu.. Tapi, macam susah sikit kali ni... Mungkin kerana kesalahan & kejahilan aku sendiri... I always wanna do my best.. But there's something, yang tetap akan buatkan aku failed.. Bak kate orang tu, "Aura yang bocor".. Kerlass...

Masa tengah menggila type entry ni, aku pun menggila sebak sebab asik terfikirkan "sesuatu" yang aku rindukan. Setiap apa yang terjadi bersebab. Aku tau tu.. Tapi aku still fikir macam mana aku nak tebus kesilapan aku untuk dapatkan semula 'sesuatu' itu... Aku takut, perkara yang sama berulang... berulang & berulang.

Aku sayang suami aku.. Aku sayang family aku.. 

Sedih tu tak best.. Serious tak best..


Comments

Popular posts from this blog

CHECK LIST PERKAHWINAN

Salam... Hye B2B  ..!! Excited dok survey preparation for your wedding..?? Last N3 aku post bout "Checklist Pertunangan". So now, aku nak post bout..... tadaa..!! " CHECK LIST PERKAHWINAN "  Besties..! Gemoknye akuuuu ketike itu... Lembutnye pipi u.. Meh tenyeh sikitttt.... Excited x nak kahwinnnn uolzzz..??? hehee k la, byk yang uolz kena baca, so xreleven rasanya nak kumat kamit panjang berjela-jela... Gitewww... So, selamat membaca & menjulingkan mata anda. 12-10 Months Before Ceremony Tentukan tarikh & hari perkahwinan – Booking for MUA (solemnization) – Booking for MUA (reception) – Booking for OP – Booking for OV - Catering for Solemnization – Catering for Reception - 9-8 Months Before Ceremony Solemnization’s place – Reception’s place – Solemnization theme – Reception theme – Family theme for bride side – Family theme for groom side – 7 Months Before Ceremony  Listdown b

Checklist : Pertunangan

Salam.. hye fellah......!! Kiutnya awak baca blog kita... eheheh ^_^ Ok lah dear readers... Now aku nak share dengan kamuuu semua, Senarai Periksa (Checklist) untuk memastikan sebuah majlis pertunangan itu berjalan lanchorrr & supaya kita tak jadi hijau kerana marah dihari pertunangan.. Masa tunang tu muke mesti kasi sweet, blushing2. Jangan sampai bakal mak mentua terasa nak mempertimbangkan semula untuk menjadikan anda sebagai menantu... gitewwww... So adik2 (dah kahwin ni terasa tua sikit), pertunangan ni bukanlah sesuatu yang wajibulghunnah. Cuma 1 stage / adat untuk kita lebih mengenali pasangan kita lebih mendalam sebelum diijabkabulkan.. Tapi bukan lah lesen untuk kita terlalu "mendalami" pasangan iteww... salah..!! haaaa~~ Terpulang untuk kita nak buat majlis secara besar-besaran (sampai panggil artis datang buat magic show) atau secara kecil-kecilan (buat magic show sendiri depan tetamu)..Macam wajib pulak way ma

!!..DEMAM PANAS..!! - Daun Bunga Raya

Salam.. Hye uolz yang vouge de vass..!! iolz nak bercerita sambil bagi petua kat uolz ni... Sejak bila blog ni jadi blog petua..? Blog aku, suke hati aku la... hahaaaii Nak dijadikan ceritaaaaa.......... jap, betulkan anak rambut terkeluar dari tudung.. Okay, sambung balik... My beloved hasben demam baru-baru ni.. even just dok lepak sebelah dia pun dah boleh rasa kebahangan kepanasan kesuhuan kebadanan dia tu.. panasss... hot..! hot..! So, sebagai isteri yang soleha... Jap, nak betulkan tudung plak, kurang labuh rasanya...  Aku pun fikir la, apaaa nak dibuat.. nak bagi makan ubat, ubat xde... Lagi pun dia mana nak makan ubat-ubatan sangat ni.. Hasben kate badan rasa xselesa, perut macam senak. Susah nak buang angin.. Uiiii.... Memandangkan masa tu kat hotel, hasben kursus 2 hari.. Ape la sangat peralatan yang ada kat hotel tu.. Gergaji, tukul besi, cangkul.. Before tidur just bagi dia minum air suam, lepas tu tuamkan perut dia.. Letak air panas dalam botol, balu