Skip to main content

biLe DeKat Ase Nak PijAk2..! BilE JaOh, TaU PulAk CaRiKK.... hahah

Tu la org kate, KaSeh SaYaNg...!! hehe

Lau dekat tu, adeee je point nk gadoh... ase cam nk pijak2..! ku lambung2..! ku ketis2..!
Asek nk geram jek..! Wlopon xde bau pape, tp bole pulak tkuar ayat ni 

""blah laaa..!! busok la ko niiiiiii..!!""..

hahah nmpk cam kejam, tp xde la kejam sgt sbnrnye kn? hehe.. ade je mende yg bole bwk gado.. itu xkene.. ini xkene...

Tapi bile da jaoh, pndai lak nk pk, 

* hape la budak ni buat..?
* da makn ke belom kekanak riang ni..?

Pelik ciket la, wlopon sbnarnye mende ni normal.... hehehe... 
Bukan ler BOIPRENNN... xx..xxx... x same skali....
Tapi tu la yg aku salu ase ngn satu2nye adik aku ni ha...


aku syg adik aku upe2nye.. heheheh ni la ghopenye...


Kunon2 da cukop jambu la tuh.. eeehheeee~~ tolongggg la... hahahh
Name dye Mohd Shahdan bin Halimi... kwn2 dye pggl dye DANN... name glemer katenyeee~~~~.... ahaakkzzz


Famly pggl dye SALIM... jaoh bese kn?? ade sejarah lampau, npe dye tetibe lak famly aku pggl dye SALIM... yg pasti n nyate, bkn sb mk or bpak aku obses penyanyi SALIM tu...


TTAAAPPIII..!! sb mse kecik2 dlo dye ni nakal+degil bile famly pggl syahdan.. mengikot kate mk aku laaa~


Kecik2 dlo, sblm tukau nme pggilan, dye ni aktif..!! kekanak riang yg byk mkn GULE..! xbole dok diam weyyhh oii... mse pkcik aku nga syiok2 tidoo... dibuai mmpi nan indah n permai... adik aku tu lari saneee... lari sinii... lompat saneee... lompat siniiii.... hhhaaaa.. 

pade ketike itu lah..! adik aku ni terrrrsepak kpale pkcik aku... sape la xhangin 1 badan.... so, dgn ke hanginan yg mbuak2.. pkcik aku pon ckp la.. ""budak ni..!! mulai ari ni ko kne tukor name..! jgn pggl syahdan lg dah..! tuko jd SALIM..!!""

bile dgr cite ni.. aku pon agk pelik.. ape kne mgene, kne sepak kpale ngn name adik aku? so, mk aku pon ckp la.. syahdan tu dlm bhse arab mksud dye PEPERANGAN...(klo xsilap laaa) mau x ganas..!! sb tu la pkcik aku tukor nme yg lembot ciket mkne dye... al-kisahhhhhh..~~


Huurrmm.. puas mgumpat sal adik aku ni... tetapii.. sbnrnye adik aku ni BAEEKKK.. dgr ckp... wlopon dye suke menyangak... tp dye la yg wat famly ktorg ceria...  dye ni pndai bcerite... bole gelak guling2 lau dgr dye bcerite... ahaahaha...


n xlupe, dye ni jenis dgr ckp da skg.. da xdegil da.... soh la wat pe n pegi mane pon.. mau ajee... senang la nk mintk tolong.... ihikksss..  lau aku sakit ke... demam ke.. xpyh nk suroh, dye sendri yg amek air, bg ku minom... amekkn mknn.. picitkn kaki... picit kpale.... haaaaa.. baek x adek sy..??







ni la kje ktorg... cute kan kami..? tp aku lg kiuttt laa n..? hehehe


kerap mane pon ktorg gado.... dush..!!! saneee... duusshh..!!! sini.... tapi sbnrnye aku syggg adik aku ni ha... nk2 plak dye je adik yg aku ade.. ehehhh....


SaYaNg KaUU LaHHH...!!


so.... moral of da story... jgn gado2 sgt... sygi la famly yg korg ade... susa seneng kite ngn dorg... lau ade yg bmusoh tuu.. cepat2 la bdamai.. xbaeeekk.... ewah.. pndai pulok nasihat org... eheehh.. gado2 manje xpe... jgn smpy musoh pulok yaww...

AIR YG DICINCANG XKN PUTOS kn...??

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

CHECK LIST PERKAHWINAN

Salam... Hye B2B  ..!! Excited dok survey preparation for your wedding..?? Last N3 aku post bout "Checklist Pertunangan". So now, aku nak post bout..... tadaa..!! " CHECK LIST PERKAHWINAN "  Besties..! Gemoknye akuuuu ketike itu... Lembutnye pipi u.. Meh tenyeh sikitttt.... Excited x nak kahwinnnn uolzzz..??? hehee k la, byk yang uolz kena baca, so xreleven rasanya nak kumat kamit panjang berjela-jela... Gitewww... So, selamat membaca & menjulingkan mata anda. 12-10 Months Before Ceremony Tentukan tarikh & hari perkahwinan – Booking for MUA (solemnization) – Booking for MUA (reception) – Booking for OP – Booking for OV - Catering for Solemnization – Catering for Reception - 9-8 Months Before Ceremony Solemnization’s place – Reception’s place – Solemnization theme – Reception theme – Family theme for bride side – Family theme for groom side – 7 Months Before Ceremony  Listdown b

Checklist : Pertunangan

Salam.. hye fellah......!! Kiutnya awak baca blog kita... eheheh ^_^ Ok lah dear readers... Now aku nak share dengan kamuuu semua, Senarai Periksa (Checklist) untuk memastikan sebuah majlis pertunangan itu berjalan lanchorrr & supaya kita tak jadi hijau kerana marah dihari pertunangan.. Masa tunang tu muke mesti kasi sweet, blushing2. Jangan sampai bakal mak mentua terasa nak mempertimbangkan semula untuk menjadikan anda sebagai menantu... gitewwww... So adik2 (dah kahwin ni terasa tua sikit), pertunangan ni bukanlah sesuatu yang wajibulghunnah. Cuma 1 stage / adat untuk kita lebih mengenali pasangan kita lebih mendalam sebelum diijabkabulkan.. Tapi bukan lah lesen untuk kita terlalu "mendalami" pasangan iteww... salah..!! haaaa~~ Terpulang untuk kita nak buat majlis secara besar-besaran (sampai panggil artis datang buat magic show) atau secara kecil-kecilan (buat magic show sendiri depan tetamu)..Macam wajib pulak way ma

!!..DEMAM PANAS..!! - Daun Bunga Raya

Salam.. Hye uolz yang vouge de vass..!! iolz nak bercerita sambil bagi petua kat uolz ni... Sejak bila blog ni jadi blog petua..? Blog aku, suke hati aku la... hahaaaii Nak dijadikan ceritaaaaa.......... jap, betulkan anak rambut terkeluar dari tudung.. Okay, sambung balik... My beloved hasben demam baru-baru ni.. even just dok lepak sebelah dia pun dah boleh rasa kebahangan kepanasan kesuhuan kebadanan dia tu.. panasss... hot..! hot..! So, sebagai isteri yang soleha... Jap, nak betulkan tudung plak, kurang labuh rasanya...  Aku pun fikir la, apaaa nak dibuat.. nak bagi makan ubat, ubat xde... Lagi pun dia mana nak makan ubat-ubatan sangat ni.. Hasben kate badan rasa xselesa, perut macam senak. Susah nak buang angin.. Uiiii.... Memandangkan masa tu kat hotel, hasben kursus 2 hari.. Ape la sangat peralatan yang ada kat hotel tu.. Gergaji, tukul besi, cangkul.. Before tidur just bagi dia minum air suam, lepas tu tuamkan perut dia.. Letak air panas dalam botol, balu